خبر گزاری باشگاه استقلال

خبر گزاری باشگاه استقلال

ناصر خان داری کجا میری؟؟؟هنوز زوده واسه ی رفتن....وایسا آخرین پنالتی مونده...همه امیدشون به تو هستش.....نره اسطوره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 309
بازدید کل : 33671
تعداد مطالب : 584
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1


واکنش معاون حقوقی پرسپولیس به شکایت شریفی : برکناری خود را به فال نیک بگیرید

 

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، گفت:” طرح شکایت رییس سابق کمیته انضباطی علیه آقای کاشانی به دلیل عدم هر گونه پایه و اساس حقوقی و قانونی، فاقد هر گونه اثر است اما از این جهت که حداقل باعث شنیدن مجدد نام آقای شریفی در عرصه مطبوعات می شود، باعث خوشحالی است.”

مصطفی شکری درباره طرح شکایت رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه حبیب کاشانی تحت عنوان “اکاذیب و هتک ‌حیثیت”، گفت: “در این خصوص دو مطلب قابل ذکر است: مطلب نخست اینکه به هر حال دکتر شربفی در مقطعی عهده دار مسئولیتی خطیر و پر زحمت بودند و از این جهت بایستی ارج و قدر زحمات ایشان محفوظ باشد. اما در خصوص برکناری ایشان از سمت خود و عکس العمل های مربوط به ایشان باید گفت، عَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَ هُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ (چیزی را که شما ناگوار شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح در آن بوده )”

 

وی افزود:” اما مطلب دوم در خصوص شکایت از سرپرست باشگاه پرسپولیس تحت عنوان اکاذیب و هتک حیثیت آنچنان که در خبر ایسنا آمده است، توجه ایشان را به چند نکته حقوقی جلب می کنم:اول اینکه بر اساس اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها، عنوان مجرمانه ای به نام کذب یا اکاذیب در قوانین جزایی ایران وجود ندارد. بلکه عنوان نشر اکاذیب در قانون پیش بینی شده است. لذا سخن کذب با وجود حرمت دینی و اخلاقی در صورتی عنوان مجرمانه می یابد که منجر به انتشار و نشر آن در جامعه شود. لذا به نظر می رسد این مصاحبه منتسب به جناب شریفی مبنی بر ورود اتهام کذب به آقای کاشانی است که به دلیل انتشار آن، خود مصداق عنوان مجرمانه «نشر اکاذیب» است و بدیهی است که آقای کاشانی نیز از حقوق شهروندی خود در طرح شکایتی قانونی برخوردار است. “

شکری ادامه داد:” دوما اینکه هتک حیثیت، اصطلاحی است که عرفا در خصوص برخی جرایم خاص به کار برده می شود و قطعا استفاده از این واژه، تسامحا و به دلیل عدم اطلاع از بار حقوقی آن بوده است. مع الوصف احتمالا منظور ایشان با توجه به اشتغال شان در دیوان محاسبات عنوان “هتک حرمت اشخاص”، موضوع ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی ناظر بر توهین به اعضای دیوان محاسبات است. در این خصوص نیز عزیزان مستحضر باشند که اولا موضوع این ماده توهین است. ثانیا اعضای دیوان به شغل خود مشمول این ماده قرار می گیرند و نه به ازای سایر فعایت های اجتماعی شان.”

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس، تاکید کرد:” مطلب قابل توجه دیگر این است که جناب آقای شریفی در زمان تصدی مسئولیت ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مواقع مختلف تاکید بسیار داشته اند که موضوعات خانواده فوتبال در مرجع انضباطی فوتبال مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد و افرادی را مشمول احکام تنبیهی از جمله محرومیت مادام العمر از فعالیت در حوزه فوتبال قرار داده اند صرفا به دلیل اینکه موضوعات خود را به مراجع قضایی احاله داده بودند. شاید بهتر می بود آقای شریفی در عدول از این مواضع تعجیل نمی کردند و اینگونه اقدامات مغایر با رویه مورد تاکید خود را موکول به سپری شدن چند روزی از برکناری خود می کردند.”

شکری با اشاره به غیر حقوقی بودن شکایت شریفی، خاطرنشان کرد:” به هر حال طرح اینگونه موضوعات به دلیل عدم هر گونه پایه و اساس حقوقی و قانونی، فاقد هر گونه اثر است اما از این جهت که حداقل باعث شنیدن مجدد نام آقای شریفی در عرصه مطبوعات می شود، باعث خوشحالی است.”

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: محمدرضا تاريخ: جمعه 23 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید....تمام خبر های روز استقلال اینجااااست... برای حمایت ازاستقلال عضو بشین

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to redarmynews.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com